jag minns

När piggelin kostade 4:-
När jag äntligen fick mina rollerblades och inte ville åka för det vibrerade så på asfalten.
Att min lillasyster sa tolett och durr istället för toalett och dörr.
Och när hon drev Danne till vansinne med pilutta-visan.
Min lycka Hanson vann höstfinalen av Voxpop med "I will come to you".
När bensinen kostade 8:50:-/l.
När vi syskon satt och skrek-sjöng "VI ÄR I VÄSTERÅÅS!" så fort vi passerat Västerås-skylten på väg hem från semestern.
När chipspåsarna hade rimliga storlekar.
När jag samlade på allt som gick; kulor, sudd, pogs, kinder-figurer, spice girls-kort..
När vi smugglade med oss godis till dagis och bytte i skogen. Jag fick en bit med fickludd på.
Mina tårar när Rose släppte Jack ner mot djupet.
När MTV spelade musikvideor.
När Hjalle och Heavy rockade "På rymmen".
När alla coola kids hade jazzbyxor och Championtröjor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0