brandlarm!

Så, jag och steffe ligger i sängen och tittar på film (I am legend, den var KASS!), när det helt plötsligt börjar tjuta utav bara helvete, sen kommer en röst i högtalarna "there's a fire in the building, please go to the stairs, do not use the elevators".
AAH! PANIK! Upp, på med kläder, drar ihop dator, kameror, pass, pengar och bankdosor och kutar ner för 12 våningar. Möter folk på vägen som mumlar nåt om falskt alarm och går och lägger sig igen. Men vi fortsatte ner iaf, för att se vad fan som händer. Efter en lång jävla stund kommer en securitas-kille ut och säger att det inte brinner, det är bara en bil i garaget som utlöst sprinklers för att den stod på tomgång för länge.. Fint tänkte vi, då går vi tillbaks upp. Problemet var att det var ca 500 pers (okej, överdrift, men många) som skulle upp med hissen, så vi tog trappen. HERREGUD VAD JOBBIGT! Ner var inget problem, adrenalin pumpar och man tror att man ska brinna inne, då är det inga problem att ta sig 12 våningar ner, men när man ska upp sen, och vet att det inte ens brann, då är det värre.. Jag ska skaffa en crosstrainer när jag kommer hem.

Imorn; Jetski och snorkling!

Kommentarer
Postat av: emma

haha FY FAN vad rädd jag hade blivit. det känns som att hade larmet varit på svenska hade man ty "ajovisst". det blir mer dramatiskt på engelska. tur att ni inte brann inne iaf, det hade varit väldigt onödigt känner jag. ungefär lika onödigt som den här kommentaren. TJA!

2009-05-07 @ 18:37:34
URL: http://emmamariaspennare.blogspot.com
Postat av: Susanne

Shit så trasigt! :o

2009-05-07 @ 20:24:43
URL: http://Retrofairytales.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0