jag.

Jag har ett skärsår på mitt ringfinger, så detta gör ont att skriva.
Jag är frågvis.
Jag tänker för mkt, för noga.
Jag överanalyserar.
Jag har svårt att uttrycka känslor i ord.
Jag gråter när jag är arg, ledsen, glad, rörd..
Jag har ingen aning hur jag ska klara av att starta ett företag.
Jag vet vad jag vill, men inte hur jag ska komma dit.
Jag älskar att hitta en ny favoritskiva, och köra den på repeat, tills jag kan alla texter.
Jag älskar när jag kommer på vad låtarna handlar om, och när jag kan hitta nya, dolda budskap i texterna.
Jag tycker det är otroligt skönt att vara själv.
Jag hatar att känna min ensam.
Jag brukar stå på balkongen när det regnar, och bara låta allt skölja över mig.
Jag anser att en bra kväll består av vänner, skratt och kärlek.
Jag anser att titta på one tree hill och gråta är bra terapi.
Jag känner inte min familj, bara min syster, och det värderar jag högt.
Jag känner mig så avkopplad med min kamera i handen och bra musik i högtalarna.
Jag kommer sakna min bästa vän på jobbet otroligt mkt när jag går ner i tid.
Jag har varit en dålig vän den senaste tiden.
Jag borde bli bättre på att höra av mig till de jag älskar och bryr mig om, de som betyder nåt.
Jag vill hitta mig själv, på riktigt.
Jag har världens bästa sambo, han är min bästa vän.
Jag är trött på all press från alla håll.
Jag vill bara vara.
Jag hittar min fantasivärld i mina böcker.
Jag önskar att jag kunde sjunga, och dansa.
Jag önskar att jag kunde uttrycka mig genom mer än mitt fotograferande.
Jag är negativ.
Jag gnäller.
Jag är otroligt rädd för att vakna upp en dag när jag är 40 och inse att jag har misslyckats.
Jag önskar att jag hade bättre självdisciplin.
Jag skjuter upp saker.
Jag hatar när folk ser ner på mig för att jag inte pluggar.
Jag har svårt för överambitiösa människor som alltid är glada och spralliga.
Jag är rädd för att jag ska bli som min mamma.
Jag undrar om det verkligen går att lyckas med allt man vill.
Jag tycker att mitt jobb är rätt enformigt, men det som håller mig sane är mina kollegor, och ny musik.
Jag är mörkrädd.
Jag älskar.
Jag hatar.
Jag fruktar.
Jag önskar.

Kommentarer
Postat av: Sebastian

Wow, vilket coolt inlägg (Jag är också dålig på att få ner känslor i ord)

2009-07-19 @ 00:49:37
URL: http://sabbaa.se
Postat av: h

det är så att man känner igen sig i dina ord. modigt gjort. du är fantastiskt duktig på att fotografera, tro på dig själv.

2009-07-19 @ 02:19:09
URL: http://simu.blogg.se/
Postat av: t h i s i s t e s s

Fin text :)

2009-07-19 @ 10:34:41
URL: http://thisistess.webb.se
Postat av: Matilda - Fotoblogg

Nu vart jag rörd elin.

Jag älskar dig min syster!

2009-07-19 @ 12:35:09
URL: http://adayofmylife.blogg.se/
Postat av: s

väldigt vackert.

du skrev precis dina känslor i ord och du uttryckte dig precis genom mer än ditt fotograferande! du är otroligt duktig. tro på dig själv!



om företaget. rpata med någon som du vet har startat ett liknande! kanske kan hjälpa?

2009-07-19 @ 14:09:39
Postat av: s

väldigt vackert.

du skrev precis dina känslor i ord och du uttryckte dig precis genom mer än ditt fotograferande! du är otroligt duktig. tro på dig själv!



om företaget. rpata med någon som du vet har startat ett liknande! kanske kan hjälpa?

2009-07-19 @ 14:09:55
Postat av: Annika

Jag har aldrig uppfattat dig som varken gnällig eller negativ. Snarare tvärtom.

Känner igen mig i många av de punkter du skrivit så fint. Riktigt, riktigt fint skrivet.

2009-07-19 @ 23:32:01
URL: http://annikasvenmarck.wordpress.com
Postat av: Johanna

Så modigt och fint skrivet Elin. Och jag hoppas att du börjar tro mer på dig själv. Du kan fixa allt, det vet jag.



Ang. företaget så kontaktade jag nyföretagarcentrum, dom i Stockholm har iaf varit mycket hjälpsamma. Gratis råd om allt från moms, skatt till marknadsföring osv.

2009-07-20 @ 11:29:01
URL: http://johannalundberg.wordpress.com
Postat av: Isabell

Vilka fina rader du fått ned här.



Det är nästan löjligt hur många punkter som lika bra skulle kunna beskriva mig. Jag har aldrig sett dig som negativ och gnällig, alla har rätt att vara det ibland men jag uppfattar faktiskt dig som en varm, rar och snäll människa. Som är full med skratt och drömmar. Jag tror att du kommer att klara allt du vill, jag får den känslan att du är någon som kämpar för saker oavsett om dem sker nu eller om fem år. Tro på att dig själv, det gör jag. :)

2009-07-21 @ 08:51:24
URL: http://annaandersson.blogg.se/
Postat av: Inger

Eg elska denne lista. Og så mange fine punkt, og punkt eg kjenner meg att i.

2009-07-22 @ 23:20:59
URL: http://ifg.blogg.no/
Postat av: emma

jag tänkte hitta något bra att säga men jag säger såhär istället: kram!

2009-07-25 @ 15:44:53
URL: http://emmamariaspennare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0