spooky!


Canon eos 40d + Canon EF-S 17-85/4-5,6 IS USM

Igår hade steffe tänt massa ljus här hemma, bla det vi har i fönstret, ett blockljus i en stor lykta. När vi satt och kollade på tv konstaterade steffe att det hade slocknat, jag tittade, och ja, det var släckt. Sen blåste han ut alla andra ljus, och gick och la sig, för han började jobba tiiidigt idag, men jag satt uppe och spanade på tattoos med Emma, till typ kvart över ett, sen tittade jag klart på OC som jag hade pausat tidigare på kvällen. Runt halv två hade jag sett klart avsnittet och stängde av och släckte överallt, och det vart kolsvart i lägenheten, jag fick ta telefonen för att se nåt, och den lyser inte upp så jäkla mkt.

Jag vaknade av att katterna bet på tejpen som håller upp sopsäcken för badrummet runt sjutiden, så jag flög upp för att säga åt katterna, och kom på att jag likagärna kan kissa när jag ändå är uppe. När jag går ut från toaletten så ser det ut som nåt "flickar" till i ögonvrån, som ett ljus kan göra i vinden, så jag tittar in i vardagsrummet, DÅ ÄR LJUSET I FÖNSTRET TÄNT!!!!!!!!! Så jag gick och blåste ut det och smsade stefan, som åkt till jobbet typ en timme tidigare, och frågade om han tände det på morgonen. Och nej, det hade han inte gjort. Då gick upp och kände på stearinet, för om ljuset vart tänt hela natten så borde stearinet inte hunnit stelna på 5 min. Det var varmt och man kunde trycka mönster i det, om man tryckte lite hårdare, men inte så att det fastnade på fingrarna! Och om den brunnit sen 7-8-tiden kvällen innan borde det ha runnit en massa och vara en hög kant, men ljuset såg nytänt ut! Det skrämde mig rätt hårt så jag tog med mig katterna in i sovrummet och tittade på nyhetsmorgon tills det var ljust och jag vågade sova!

När jag vaknade och gick upp vid 11-tiden började lilo springa runt och vara helt galen. Tillslut blev jag trött på det, så jag skrek "sluta skräm min katt!" Då laggade hon lite till, sen blev hon lugn, och nu ligger hon och sover nånstans.. WFT?!

Sen när spökar nån mer än spökkatten i vår lägenhet?! Och vem är det?!

Kommentarer
Postat av: Anonym

läskigt!!!!

Det spökar inte alls i mitt rum, sluta säga så!

jag blir ju rädd. haha..

vad för någon tatoo?

2009-02-17 @ 15:49:45
Postat av: frida

haha det kanske är majbritt som följt med dig hem när du va hos mig sist. jag har nämligen haft det lugnt ett tag nu. Förutom att ugnnen smäller på nätterna dvs..

2009-02-17 @ 18:38:05
URL: http://iskallenpafrida.blogg.se/
Postat av: Fina

mystisk bild, men fin!

2009-02-17 @ 19:12:03
URL: http://www.metrobloggen.se/fina
Postat av: a home far away

Hmmm ja det låter spökigt värre...







Kram Gunilla i Singapore

2009-02-18 @ 10:59:06
URL: http://www.vitaanglar.blogspot.com
Postat av: mathias

för en gångs skull föll det mig i smaken med sån här "textur-old-style" typ av redigering. det passar bra till motivet. snyggt and well done!

2009-02-19 @ 10:30:56
URL: http://thecoloroflies.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0